WEBSWAN.IR

WEBSWAN.IR
پیوندهای روزانه

آموزش نرم افزار وایبر

يكشنبه, ۲۴ فروردين ۱۳۹۳، ۰۹:۵۸ ق.ظ

برنامه وایبر برنامه ای برای تماس و ارسال پیام بصورت اینترنتی میباشد که این امکان را برای کاربران خود در سرتاسر دنیا فراهم نموده است تا بتوانند به آسانی و با صرف کمترین هزینه (بصورت رایگان) از راه اتصال اینترنتی توسط این نرم افزار کاربردی با یکدیگر تماس برقرار نمایند و یا به ارسال پیام برای یکدیگر بپردازند که این امر و اتصال اینترنتی این برنامه سهم عظیمی در کاهش هزینه های مکالمه و پیام های کاربران نموده است. در این آموزش شما عزیزان را با چگونگی عضویت توسط این برنامه در سرویس وایبر و همچنین نحوه کار با این نرم افزار و امکانات آن آشنا خواهیم کرد.

نکته: تماس صوتی و پیام متنی و ارسال عکس و ویدئو از طریق سرویس وایبر کاملا رایگان میباشد و تنها هزینه شما هزینه ای است که برای اتصال اینترنتی پرداخت میکنید.

نکته: اتصال اینترنتی برای استفاده از سرویس وایبر میتواند از طریق GPRS و یا Wi-Fi باشد.

نکته: مراحل توضیح داده شده در این آموزش در سرویس عامل اندروید انجام و عکس برداری شده است.

در ابتدا برنامه وایبر را از اینترنت دانلود کرده و بر روی گوشی موبایل و یا تبلت خود نصب نمایید.

پس از نصب موفقیت آمیز این برنامه، آیکون آن در منوی اصلی موبایل و یا تبلت شما ظاهر خواهد شد. در ابتدا برای شروع به کار با این برنامه، اینترنت گوشی خود را فعال نمایید. سپس آیکون این برنامه در منوی دستگاه خود را لمس کنید تا برنامه وایبر باز شود. در این هنگام شما با صفحه اصلی برنامه (خوش آمد گویی) روبرو خواهید شد.


از این صفحه گزینه Continue لمس کنید.

در صفحه جدید و در قسمت اول و در فیلد مربوط به گزینه Your Country شما باید کشوری که در آن هستید را انتخاب کنید که برای این کار کشور ایران را انتخاب نمایید. سپس به قسمت دوم بروید و در این قسمت شماره تلفن همراه خود را وارد نمایید. برای این کار شماره را بدون صفر اول و یا بدون ۹۸+ وارد کنید زیرا قبلا با انتخاب کشور محل سکونت (ایران) کد کشور بصورت خودکار در شماره شما اعمال خواهد شد.



در نهایت دکمه Continue را لمس کنید تا به مرحله بعد راه یابید.

در این مرحله پیغامی با عنوان Is this your Correct Number ظاهر خواهد شد که شماره وارد شده شما در آن نمایش داده میشود و پیغامی برای تایید صحت شماره تلفن وارد شده میباشد.


در صورت صحت شماره وارد شده بر روی گزینه OK و در صورت تمایل به ویرایش شماره وارد شده گزینه Edit را انتخاب نمایید.

در این مرحله و در صفحه بارگذاری شده برای اتصال به وایبر و تایید ثبت نام کدی را سرویس وایبر برای شما ارسال خواهد کرد.


این کد معمولا بصورت خودکار در فیلد مربوطه وارد خواهد شد. در غیر این صورت پس از دریافت کد از سرویس وایبر و توسط یک پیام کوتاه، کد را در فیلد مربوطه وارد کرده و بر روی گزینه Continue لمس کنید تا به مرحله بعد راه یابید.

نکته : در صورتی که کد از این طریق بدست شما نرسیده است، با انتخاب گزینه Prees here to get a call این کار را از طریق تماس تلفنی انجام دهید.

با گذراندن مرحله بالا صفحه ای جدید باز خواهد شد که در این صفحه شما باید نام خود را وارد کنید. همچنین میتوانید تصویر خود را در سرویس وایبر انتخاب و آپلود کنید که البته وارد کردن تصویر برای پروفایل اجباری نیست.

برای وارد کردن نام و تصویر میتوانید از اکانت فیسبوک خود نیز استفاده نمایید. برای این کار کافیست گزینه Use Facebook details را انتخاب نمایید. درغیر اینصورت برای آپلود عکس خود میتوانید بر روی کادر عکس (کادر Your photo) که در این صفحه قرار دارد لمس کنید و تصویر خود را انتخاب نمایید.

برای وارد کردن نام خود نیز بر روی فیلد Your Name بروید و نامی را برای خود برگزینید (۱). سپس بر روی گزینه Continue لمس کنید تا به مرحله بعد راه یابید (۲).

تا این لحظه شما موفق به ساخت اکانت خود در وایبر شده اید.

در این مرحله سرویس وایبر با استفاده از نام ها و شماره های موجود در دفترچه تلفن دستگاه شما اقدام به معرفی دوستانی خواهد کرد که از این لیست در وایبر عضویت دارند و این معرفی بصورت پیش فرض در قسمت مربوط به پیام های برنامه باز خواهد شد.


برای مشاهده دوستان دیگر خود که در وایبر عضو هستند کافیست بر روی گزینه Compose لمس کنید تا لیست آنها برای شما به نمایش درآیند.

آموزش روش کار با وایبر

آشنایی با محیط اصلی برنامه

پس از ثبت نام در وایبر و یا وارد شدن مجدد به برنامه، شما با محیط اصلی این برنامه مواجه خواهید شد که به شکل زیر میباشد. در این محیط سه آیکون اصلی وجود دارند که این آیکون ها و گزینه های زیر مجموعه آنها و کارکرد هرکدام عبارتند از :


۱. آیکون اس ام اس : با انتخاب این آیکون و لمس آن وارد محیط اس ام اس خواهید شد. از این بخش قادر خواهید بود تا به ارسال اس ام اس بپردازید.

۲. آیکون دفترچه تلفن: با انتخاب این آیکون در صفحه مربوط به آن لیست دفترچه تلفن موبایل و یا تبلت شما نمایش داده خواهد شد.

۳. آیکون تماس ها : با لمس این آیکون وارد محیط آن خواهید شد که در محیط اصلی آان تماس های اخیر شما ثبت شده اند و امکان شماره گیری نیز در این قسمت وجود دارد.

ارسال اس ام اس (SMS) و ام ام اس (MMS) توسط برنامه وایبر

برای ارسال اس ام اس (SMS) و یا ام ام اس (MMS) ابتدا بر روی آیکون اس ام اس که در نوار بالای برنامه قرار دارد لمس کنید. همانطور که قبلا گفته شد نام جند نفر از دوستان شما بصورت پیش فرض در این صفحه نمایش داده میشود و اگر خواهان ارسال اس ام اس برای فرد دیگری هستید گزینه Compose را لمس کنید تا لیست دوستان شما نمایش داده شوند. در این محیط لیست نام دوستان شما که در وایبر عضو هستند نمایش داده میشود.

حال برای ارسال SMS به فرد مورد نظر نام آن را پیدار کرده و آن را انتخاب نمایید. سپس محیطی مانند تصویر زیر باز خواهد شد که شما با لمس فیلد نشان داده شده در تصویر زیر قادر خواهید بود تا به تایپ SMS بپردازید.


نکته: فلش کوچکی که در کنار فیلد تایپ پیام قرار داده شده است در واقع همان گزینه Send Location میباشد. با انتخاب این گزینه (فعال کردن این گزینه) دوستان شما قادر خواهند بود تا موقعیت جغرافیایی شما را دریافت کنند.

برای ارسال MMS کافیست در حالی که در محیط گفته شده قرار دارید، بر روی گزینه + که در سمت چپ فیلد قرار دارد لمس کنید.

در کادری جدید که در زیر فیلد تایپ پیغام باز خواهد شد، گزینه هایی برای ارسال تصویر، فایل صوتی، ویدئو و… قرار داده شده اند. این گزینه ها عباتند از:


Take photo : با انتخاب این گزینه دوربین دستگاه شما فعال خواهد شد و شما را قادر خواهد ساخت تا به تصویر برداری توسط دوربین و ارسال آن از طریق سرویس وایبر بپردازید.

Photo Gallery : انتخاب این گزینه این امکان را برای شما فراهم میسازد تا تصاویر ذخیره شده در گالری دستگاه خود را ارسال کنید.

send video : با انتخاب این گزینه که برای ارسال ویدئو کاربرد دارد، کادری جدید باز خواهد شد که انتخاب گزینه Camcorder شما را قادر میسازد تا با دوربین دستگاه به فیلمبرداری بپردازید و با انتخاب گزینه Galley میتوانید ویدئو های ذخیره شده در گالری دستگاه را انتخاب و ارسال نمایید.

Doodle : در صفحه ای جدید امکان نقاشی و ابزار مربوطه و امکان ارسال آن برای کاربر فراهم شده است.

Send Location : با انتخاب این گزینه (فعال کردن این گزینه) دوستان شما قادر خواهند بود تا موقعیت جغرافیایی شما را دریافت کنند.

در اطراف کادر این گزینه ها نیز شکلک هایی برای ارسال کاربران قرار داده شده اند.

با انتخاب گزینه مورد نظر و انتخاب فایل مناسب براحتی قادر خواهید بود تا آن را برای دوستان وایبری خود ارسال نمایید.

مشاهده دفترچه تلفن و دوستان عضو وایبر

برای مشاهده دفترچه تلفن (یا Contact) خود در برنامه وایبر کافیست تا از نوار بالای برنامه بر روی آیکون دفترچه تلفن (که آیکون یک شخص است) لمس کنید تا در صفحه مربوط به آن دفترچه تلفن خود را مشاهده کنید. در این لیست که بطور پیش فرض بر روی گزینه ALL قرار دارد نام تمامی افرادی که در دستگاه ذخیره شده اند نمایش داد خواهد شد و اگر شخصی در وایبر عضو باشد روبروی نام آن عبارت Viber و در صورتی که آن فرد در وایبر عضو نشده باشد چیزی جلوی نام آن درج نشده است.


نمایش نام دوستان عضو در وایبر

در صفحه دفترچه تلفن (نوار بالایی آن) سه گزینه وجود دارد که برای نمایش افرادی که در لیست دفترچه تلفن قرار دارند و در وایبر نیز عضو هستند، کافیست گزینه Viber را انتخاب کنید تا تنها نام این افراد برای شما نمایش داده شود.


نمایش نام دوستانی که در وایبر عضو نیستند و یا از آن خارج شده اند

برای این کار گزینه Viber Out را انتخاب کنید تا در صفحه لیست نام این افراد نمایش داده شود.

برقراری تماس صوتی با دوستان وایبری

برای این کار کافیست بر روی آیکون لیست تماس های خود لمس کنید. سپس با وارد شدن به محیط Call History گزینه Open Keypad را که در نوار پایین صفحه قرار دارد انتخاب کنید.


با انجام این کار کیبورد مربوط به شماره ها برای وارد کردن شماره مورد نظر باز خواهد شد.


در صورتی که شماره ای جدید وارد کرده باشید باید پس از وارد کردن شماره بر روی آیکون تماس (گوشی تلفن) تماس خود را برقرار کنید.

و در صورتی که نام دوست خود را انتخاب کرده باشید با باز شدن نام و انتخاب آن دو گزینه Free SMS و Free Call نمایش داده خواهد شد. با لمس و انتخاب گزینه Free Call قادر به برقراری تماس صوتی خواهید بود و با لمس گزینه Free sms به بخش اس ام اس ها برای ارسال پیام راه خواهید یافت.


برای ارسال SMS، MMS و تماس صوتی از طریق دفترچه تلفن کافیست نام فرد مورد نظر را در دفترچه تلفن خود بیابید. سپس با لمس نام وی در صفحه ای جدید دو گزینه Free Call و  Free Message در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

اکنون کافیست برای ارسال پیام گزینه Free Message و برای برقراری تماس گزینه Free Call را انتخاب نمایید تا همانند گذشته بتوانید این کار را براحتی انجام دهید.

جستجوی نام فردی که در دفترچه تلفن ذخیره شده است

برای این کار آیکون دفترچه تلفن را انتخاب کنید و پس از راه یابی به لیست نام دوستان خود، در نوار پایینی صفحه بر روی آیکون جستجو لمس کنید تا فیلد جستجو باز شده و با تایپ نام مورد نظر بتوانید آن را راحت تر پیدا کنید.


اضافه کردن نامی جدید به لیست دفترچه تلفن

برای این کار ابتدا به دفترچه تلفن بروید و بر روی آیکون New Contact که در نوار پایین برنامه قرار دارد لمس کنید.


حال با باز شدن کادر New Contact اقدام به وارد کردن اطلاعات و شماره جدید کنید و در نهایت با لمس گزینه Save اقدام به ذخیره سازی آن نمایید.



.


نظرات (۱۱)

  • میلادمیرزایی
  • سلام.من وقتی ک میخوام تماس بگیرم میگه نمیشع تماس گرفت میخوایید ی تماس عــــادی داشته باشید؟وموقعی ک یکی بهم زنگ میزنه همینکه میخوام بردارم قطع میشه؟راه حلی دارین؟ ممنون
    پاسخ:
    یکی از راههای رایج دانگرید یا همان بازگشت به ورژنهای قبل تر وایبر است که شاید به ورژن اندروید گوشی سازگارتر باشد
    با سلام آیا در یک گوشی میتوان دو  اکانت وایبر  ساخت؟
    پاسخ:
    خیر
    با سلام مشکل بزرگی برام پیش اومده وقتی وای فای رو خاموش میکنم تو وایبر هنوز آنلاینم خیلی مهمه ک این مشکلم حل بشه 
    پاسخ:
    از بخش تنظیمات گوشی وارد بخشی شبیه به نام مصرف داده ویا زیر مجموعه ان با نام بیشتر شوید در این قسمت شما باید ترافیک داده تلفن همراهتون رو که از اپراتور سیم کارت اینترنت میگیره قطع کنید.
    سلام یک نفر دیگه داره از شماره من واس وایبرش استفاده میکنه چیکار کنم ک وایبرش غیر فعال بشه اگ کمکم کنید ی دنیا در حقم لطف کردین 
    سلام یک نفر دیگه داره از شماره من واس وایبرش استفاده میکنه چیکار کنم ک وایبرش غیر فعال بشه اگ کمکم کنید ی دنیا در حقم لطف کردین 
    پاسخ:
    در منوی تنظیمات وایبر از گزینه دی اکتیو استفاده کنید.بعد از آن همه پیامهاتون پاک خواهد شد و باید دوباره اکانت خودتون رو راه اندازی و ثبت نام کنید. 
    با سلام و خسته نباشید.من برای نصب مجدد وایبر در گوشی دچار مشکل شدم بدین ترتیب که ابتدا بدون اینکه غیر فعال کنم وایبر رو گوشیو ریست کردم وایبر در گوشی حذف شد دوباره برنامه رو از ی گوشی دیگه از طریق بلوتوس گرفتم خواستم فعال کنم هر چقدر امتحان کردم کد فعال سازی نمیده تو ی گوشی دیگه دیدم که وایبرم هنوز غیر فعال نیست یعنی زده در این تاریخ کانکت بوده چطور میتونم غیر فعالش کنم تا نصب بشه،ممنون از وقتی که گذاشتین
    با سلام
    من وایبر روی گوشیم ( huawei نصب کردم ولی متاسفانه با اینکه شماره هام هم روی گوشی هست و هم روی سیم تو وایبر از 270 تا شماره فقط 20 تا رو نشون میده .
    ممنون میشم راهنماییم کنید
    پاسخ:
    شاید راه حل مشکل شما اینجا باشد
    سلام موقع نصب اونجایی که کد کشورو میخواد ایرانو انتخاب کردم و شماره موبایلمو بدون 0 وارد کردم ولی ارور hnvalid number میده و نصب رو ادامه نمیده. باید چیکار کنم؟
    پاسخ:
    ایا اینجا رو مطالعه کردید
    سلام
    من در گوشی قبلیم با وایبر وارد شدم الان روس اون گوشی خط دیگه ای گذاشتم ولی با همون شماره قبلی وارد وایبر شده و مشخصات قبلی هستش. چه طور باید با خط جدید وارد وایبر بشم و خط خودمو روی گوشی دیگه بگذارم
    ممنون
    پاسخ:
    وایبری که روی گوشی از قبل فعال مونده باید دی اکتیو بشه بعد برنامه حذف و دوباره نصب بشه و در روند نصب جدید شماره سیم کارت جدید که داخل گوشی هست رو وارد کنید.
    سلام چگونه میشه ادد لیست وایبر یه شماره دیگه رو تو وایبر دید

    پاسخ:
    !!!!
    با سلام خدمت شما دوست عزیز و با سپاس از کار بسیار زیباتون

    کل سوالات رو خوندم تنها اشاره ی کوچکی به مشکلی که برای من به وجود اومد شده بود
    من حدود 75 تا اکانت دارم که تو وایبر هستن
    جالب اینجاست که کل عکس مخاطبای  من توی قسمت  user photos  گوشی برادرم است ولی هیچ یک از عکس های مخاطب های اون توی گوشی من توی قسمت فوتو های وایبر نیست بجز یکی

    اون شخصو من شمارشو ندارم ولی عکسش توی عکسای وایبر من هست چندین بار هم که عکس پروفایلشو عوض کرده باز عکس جدیدش اومده تا چند ماه قبل ولی از دو ماه قبل من تمام عکس های فولدر وایبرم رو cut کردم روی کامپیوترم
    مجدد که وارد وایبر شدم تمام عکس های مخاطب های خودم اومد اما عکس اون شخص نیومد

    تا الان حدود دو ماه گذشته ولی هنوز عکس  اون شخص توی فولدر عکس های وایبرم نمیاد ؟؟؟؟
    و بجز مخاطب های خودم هم حتی یک عکس از مخاطب های کسی دیگه ای توی فولدر وایبرم نیست
    فولدر وایبر هم روی حافظه گوشیم هم حافظه ی SD رو چک کردم اما تفاوتی نداشت


    در این مورد خیلی موارد عجیبیه هرچی سرچ کردم چیزی پیدا نکردم
    ممنون میشم راهنمایی بفرمایید یا اگر اطلاعاتی در این زمینه دارید مطرح بفرمایید
    با تشکر

    پاسخ:
    سلام ، سعی کردم با دقت توضیحاتتون را بخونم ، به نظر میرسه با توضیحاتی که دادین اون فرد خاص که دیگه عکسش رو ندارید، در حالت منطقی از وایبر خارج شده باشه یعنی به هر نحو از دید سرورهای وایبر او دیگر وایبر را روی سیستم خود در حال نصب ندارد پس هنگام اپدیتهای مداوم اکانت شما هیچ اطلاعاتی از او به شما که قبلا او را داشته اید به شما نمیرسد.
    اما اگر از اینکه او هنوز داری وایبر است مطمئن هستید ولی عکسی از او دریافت نمی کنید مسئله فرق میکند و باز متاسفانه پای اختلالات عجیب وایبر در زمینه نقل و انتقلات عکس مخاطبین روی اکانتها به میان میاد که هیچ کاری از دست هیچ کسی برنمیاد.
    به نظر من برنامه وایبر در سالهای آینده به تکامل نهایی خودش میرسه و هنوز بسیار بسیار ضعیف و دارای نواقص عجیب هست.
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">