WEBSWAN.IR

WEBSWAN.IR
پیوندهای روزانه

درگیری اپل و سامسونگ

چهارشنبه, ۳ ارديبهشت ۱۳۹۳، ۱۰:۰۱ ق.ظ


ایتنا- سامسونگ هم برای عقب نماندن از قافله ، اپل را متهم به استفاده از اختراعاتش توسط اپل می‌کند!
فاز جدید درگیری اپل و سامسونگ


پس از آنکه اپل، سامسونگ را به نقض حق اختراعات ثبت شده‌اش در ارتباط با آیفون متهم کرد، این شرکت کره‌ای هم اپل را به استفاده بی اجازه از دو اختراع ثبت شده‌اش متهم نمود.


فاز جدید درگیری اپل و سامسونگ
به گزارش ایتنا از فارس به نقل از سی نت، دو طرف سه سالی است که به طور متقابل شکایاتی را از همدیگر مطرح و طرف مقابل را به کپی برداری از محصولات خود متهم می‌کنند. این نزاع حقوقی در دهها کشور جهان در جریان است و هزینه‌های سنگینی را به هر دو شرکت تحمیل کرده است.

یکی از فناوری‌هایی که سامسونگ مدعی استفاده بدون مجوز اپل از آن است، مربوط به انتقال محتوای ویدیویی است. سامسونگ می‌گوید این فناوری توسط فردی به نام مایکل فریمن در اوایل دهه ۱۹۹۰ ابداع شده و حق اختراع آن به نام وی در سال ۱۹۹۴ ثبت شده است. سپس این حق اختراع در اکتبر سال ۲۰۱۱ و به ازای دریافت ۲.۳ میلیون دلار به سامسونگ فروخته شده است.

سامسونگ می‌گوید اپل به منظور ضمیمه کردن فایل‌های ویدیویی در سرویس ارسال پیام و ایمیل خود و همین طور در سرویس فیس تایم از این اختراع ثبت شده سوءاستفاده کرده است.

فناوری دیگر که مربوط به سازماندهی عکس و ویدیو در پوشه‌های مختلف است در اصل توسط کن پارولسکی یکی از افراد سازنده اولین دوربین دیجیتال رنگی جهان در شرکت کداک ثبت شده و سپس به سامسونگ فروخته شده و این شرکت مدعی استفاده بدون اجازه اپل از آن است.

البته اپل هم در مقابل مدعی استفاده بدون اجازه سامسونگ از ۵ اختراع خود شده است. در حالی که سامسونگ در شکایت خود خواستار دریافت ۷ میلیون دلار غرامت از اپل است، اپل در شکایت خود از لزوم دریافت غرامت دو میلیارد دلاری سخن گفته است. انتظار می‌رود رسیدگی به این دو پرونده هفته‌ها به طول بیانجامد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">