WEBSWAN.IR

WEBSWAN.IR
پیوندهای روزانه

سرویس جدید وایبر Public Chats

شنبه, ۱ آذر ۱۳۹۳، ۰۱:۳۰ ب.ظ

بتازگی سرویس جدیدی در برنامه وایبر راه اندازی شده که کاربران ایرانی از آن اطلاع چندانی ندارند . این سرویس که بدون نیاز به حذف و نصب برنامه ، در صفحه آغازین برنامه قابل مشاهده است به نام سرویس چت عمومی یا  Public Chats معرفی شده است.در این مطلب سعی شده تا با ترجمه توضیحات مستقیم شرکت تولید کننده این نرم افزار در خصوص این سرویس ، آگاهی بیشتری از جزئیات آن به کاربران داده شود.

همزمان با راه اندازی این سرویس جدید برخی از بازدیدکنندگان سایت در بخش نظرات مطالبی درج کردند مبنی بر دریافت پیامهایی ناشناس که هیچ شماره و نامی از فرد ارسال کننده دیده نمی شود که موجبات نگرانی از دریافت چنین پیامهایی را بوجود آورده است.

همانطور که در ادامه مطلب ، ترجمه راهنمای این سرویس را خواهید خواند ، متوجه خواهید شد که هدف تولید کنندگان وایبر ارائه فضایی برای تبادل مطالب به روز بر پایه افراد متخصص و مشهور در هر زمینه و هر موضوع بوده است ، حال اینکه همواره هر پدیده جدیدی ضمن فواید ، عوارضی نیز در صورت نبود ظرفیت لازم برای استفاده خواهد داشت که متاسفانه از این سرویس نیز ممکن است برای سوء استفاده و آزار به سایر کاربران استفاده شود.

چت عمومی

 چت عمومی چیست؟چت های عمومی جایی است  که در آن یک یا چند نفر می توانند پیام به یکدیگرارسال کنند و هرکسی می تواند ببیند.گروه جامعه محلی، یک برنامه تلویزیونی، و یا حتی تیم های ورزشی مورد علاقه ، چت عمومی می تواند در مورد هر چیزی باشد.

چه تفاوتی بین یک چت گروهی و چت های عمومی است؟

چت گروهی یک گفتگوی خصوصی بین گروهی از شرکت کنندگان است که کسی غیر از اعضای داخل آن گروه نمی تواند گفتگوها را ببیند اما در چت های عمومی کسی که بخواهد و دنبال کننده چت باشد می تواند آنرا ببیند.

یک عضو در پابلیک چت چیست؟

شرکت کننده قادر به ارسال  پیام در چت و تغییر اطلاعات در آن  است. هر کسی می تواند چت عمومی خود را ایجاد و تا 99 شرکت کننده اضافه کند  . برای تبدیل شدن به یکی از اعضای گروه چت عمومی ، شما باید توسط یکی از اعضای داخل گروه اضافه شده باشید.

یک دنبال کننده(follower) چیست؟

دنبال کننده کسی که چت عمومی را انتخاب می کند. آنها می توانند پیامها و اخبار اتاق چت را ببینند اما نمی توانند در آن شرکت کنند.

چه کسی می تواند اطلاعات شخصی من در چت عمومی را ببینید؟

اگر شما یک شرکت کننده در چت عمومی هستید، تنها کسانی می توانند اطلاعات شخصی  شما  را ببینید که در آن گروه چت هستند . اگر شما فقط یک دنبال کننده هستید ، نمی توانید اطلاعات اعضای آن گروه را ببینید و نیز آنها شما را نخواهند دید.
 

طبق گزارش سایت یاهواز آخرین تغییرات نرم افزار وایبر،
آخرین ویژگی جدید نرم افزار وایبر به کاربران اجازه می دهد که بتوانند امکان  چت با مشاهیر و افراد شاخص را داشته باشند.

وایبر چت عمومی خود را به عنوان نوع جدیدی از تجربه های اجتماعی توصیف می کند، اما هر کسی که از توییتراستفاده میکند ممکن است برخی از شباهتها را ببینید.  با این حال، صرف نظر از منحصر به فرد بودن این  ویژگی های جدید، آن را یک تلاش هماهنگ برای ارتقاء تبادل  پیام و تماس صوتی با یک پلت فرم اجتماعی بیان می کند.


نسخه منتشر شده از چت عمومی وایبر به مردم اجازه میدهد تا در یک مسیر جدید گام بگذارند، به بحثهای زنده گوش کنند و بروز بمانند با محتوی انحصاری از افراد و موضوعاتی که بیش از همه اهمیت دارند
توماس مارکو، مدیر عامل شرکت وایبرمی گوید: . "ما در حال راه اندازی این مفهوم هستیم که یک خط بزرگ با محوریتی از مشاهیر و شخصیت های سراسر جهان برپا کنیم . آنها باز می کنند صفحه تبادلات خود را در وایبر، و ما به کاربران اطمینان می دهیم تجربه خواهند کرد پرواز بر روی دیوار را و به آن عشق خواهند ورزید.

مشاهیر اولیه ای که پروژه  چت عمومی را امضا کرده اند عبارتند از وبلاگ نویس مشهور پرز هیلتون، تایلر اوکلی یوتیوب و نوازنده پیکسی لات. همچنین خوراک اختصاص داده شده بر روی تعدادی از افراد متخصص در فوتبال و مد وجود دارد.

آخرین آمار نشان می دهد که وایبر دارای 460 میلیون کاربر منحصر به فرد است  که این تقریبا دو برابرکاربران توییتر.است که  در ماه اکتبر مشخص شد  که حدود 284 میلیون کاربر فعال ماهانه دارد.

منبع :WEBSWAN.IR

کپی مطلب با ذکر منبع بلا مانع است

نظرات (۲۶)

  • دینا عزیزی
  • سلام    چطور میتونم برای خودم گفتگو عمومی درست کنم      تا همه ببین
    مامان من خیلی گروهای عمومیو دوسداره اونام که رفتن الان خیلی افسرده شده نمیدونم چیکار کنم گروهارو بیارم اخلاقش به کل عوض شده وایبرو همش پاک میکنه باز دانلود میکنه حجمم تموم میکنه خواهش میکنم کمکم کنین اگه میشه منو یجوری ببرین تواون گروها
    با سلام 
    من ورژن جدید وایبر را نصب کردم قبلا عضو چندین گفتگوی عمموی وایبر بودم که با نصب ورژن جدید وایبر گزینه گروههای عمومی را پیدا نمی کنم لطفا راهنمایی کنین که از کجا می تونم عضو بشم....ممنون
    سلام.ببخشید من چندروزی هست که دنبال کننده پیام های عمومی هستم.اماامروز از یه گروه عمومی واسم پیام اومد و منو دعوت به گروه کردن و جز شرکت کنندگانشون هستم اما نمیدونم چجوری باید پیام بدم.مپله وقتی دنبال کننده هستم صفحه نوشتن پیام نمیاد.دوم اینکه اگه الان منو دعوت کردن و جز گروه هستم ایا میتونن اطلاعات شخصی گوشی من رو ببینن؟ممنونم اگه زودتر جواب بدین
    سلام لطفا آموزش پابلیک چت رو آموزش بدید.بعد اینکه ما میتونیم خودمون پابلیک جت بسازیم یا پولی هست کلا.ممنون
    viber email dade ke be zoodi in ghabeliate public ro dobare rah mindaze chon roo faze beta boodan... baraye jologiri az afzayeshe trafik majboore rahesh bendaze
     سلام
    من میخواستم توی گفت گوهای عمومی شرکت کنم.نمیخوام دنبال کننده باشم.میشه بگین باید چیکار کنم.
    سلام امروز من فرم رو پر کردم بهم  پیام هم داد.ولی  خبری از پابلیک چت نیست  چ زمانی طول میکشه ک تایید کنن.و چجوری از ساختش باخبر میشم؟
    ممنون عالی بود . لطفا از سایت ما هم بازدید بفرمائید
    پاسخ:
    متشکرم، سایت شما هم بسیار حرفه ای و عالی بود
    چطوری عضو باشیم و متن بذاریم ک دیگرون ببینن؟
    http://barato.ir/create-public-chat-viber/ 
    دوستان عزیز در سایت بالا نحوه ساخت پابلیک چت رو آموزش دادن..
    سلام من چجوری میتونم ی گروه عمومی درست کنم تا قابل مشاهده باشه برای همه.
    پاسخ:
    به نظر نمیرسه این امکان برای عموم مردم در دسترس باشه و طبق اظهارات شرکت وایبر در حال حاضر یک قابلیت انحصاری برای افراد شناخته شده می باشد.
    salam chejuri mishe to VIBER ye public chat dorost kard?
    manzuram page-i hast k to site VIBER sabt shode va follower dare na ye group dustane ba mokhatabane mamnun misham age javabamo bedid
    ببخشید اصلا ما چطور میتونیم عضو پابلیک چت بشیم؟!یعنی اصلا چجوری واردش باید بشی؟فقظ برای اپله؟؟؟؟!
    سلام - آیا من میتوانم یک گروه را بصورت چت عمومی قرار دهم
    با تشکر - ملک یابی
    پاسخ:
    به نظر میرسه این امکان فعلا در اختیار خود وایبر باشه و برای اشخاص خاصی در نظر گرفته شده
    سلام وقت بخیر مشکلی که مدتیه باهاش درگیرم اگه براتون ممکنه راهنماییم کنید. عکس پرو فایلم و عوض می کنم دیده نمیشه و عکسهایی که فرستاده میشه در صفحه  دیده نمیشه ولی در گالری ذخیره میشه . تمام راههای ممکن و پیش رفتم ولی حل نشد

  • هومن فکری
  • این قابلیت ( چت گروهی) در حال حاضر در چندتا کشور قابل استفاده میباشد که یکی از کشورها سنگاپوره به این لینک توجه کنید: https://vulcanpost.com/82871/vibers-public-chats-launches-in-singapore/
     هم اکنون ورژن جدید هم که اومده و بازیهای انلاین بهش اضافه شده در 4 کشور امریکا و انگلستان و سنگاپور و مالزی قابل استفاده میباشد در این لینگ https://vulcanpost.com/110031/malaysia-singapore-viber-games/
    به نظرمن وایبر آزمایشی درستش کرده فعلا نمیشه گروه ساخت ولی یه گروه ایرانیا درست کرن نمیدونم چه جوری احتمالا هک کردن دمشون گرم فعلا دنبال ساخت گروه نباشید خود شرکت وایبر نمیدونه داره چه کار میکنه فقط میتونید فعلا چت کردن شخصیت های معروف رو میتونید ببینید نمیتونید چت بکنید این که فعلا به درد ما نمیخوره تا ورژن های بعدی صبر کنید با تشکر البته نظر شخصیم بود اگه چیزی فهمیدید به منم بگید
    با سلام و خسته نباشید.من سوالم اینه که چجوری میشه تو پابلیک چت وایبر یه گروه درست کرد و از کجا باید اینکارو کنم.توجه کنید منظورم گروه های معمولی نیست یه گروه در پابلیک چت که مثه گروه های دگ قابلیت فالو افراد را داشته باشه؟
    سلام و خسته نباشید،
    برای من توسط دوستم دعوت به یک گروه چت ارسال شد من دنبال کننده این گروه شدم ولی فقط روی اسم گروه تعداد پیام های جدید رو میزنه و وقتی بازش میکنم هیچ پیامی نمیبینم و صفحه چت خالیه، ممنون میشم اگر راهنمایی کنید.
    با سلام میخواستم بدونم چرا دیگه تو وایبرم وضعیت آنلاین خود و دیگران را ندارم ممنونم
    ایا میشه در وایبر یک چت عمومی باز کرد ؟
    چجوری میشه یه چت عمومی باز کرد تو وایبر،شدنیه یا خود شرکت وایبر این چت عمومی رو درست میکنه؟؟؟
    سلام وایبر من رو ویندوز نصب شده ولی بعداز زدن شماره یه پیغام‌میاد که نوشته کانکت نیستید ولی کانکتم هستم...چکارکنم
    سلام
    چطوری میشه تو صفحه چت عمومی وایبر پیام گذاشت این افراد کجا پیام میفرستن که تو گروه های چت public نمایش میده؟؟؟؟
    پاسخ:
    به نظر میرسه برای این منظور شما باید حتما از قبل توسط یکی از اعضای داخل گروهی عمومی ، دعوت شده باشید و به عضویت اون گروه خاص دراومده باشید در غیر اینصورت فقط به عنوان یک دنبال کننده میتونید شاهد تبادل اطلاعات گروه باشید.
    سلام 
    من یک مدت است که وایبرم را ارتقا دادم و گاهی اوقات مثلا دوبار در هفته پیش میاد که صفحه چت وایبرم کاملا سفید میشه و بک گراندی دیگه نیست.یا کاربرام دیگه عکسشون برام قابل مشاهده نیست.
    لطفا اگه ممکنه راهنماییم کنید
    پاسخ:
    با اختلالاتی از این دست کاری نمیشه کرد اگر از کانفیگ گوشیتون مطمئن هستید که ضعیف نیست بهتره به ورژنهای قبلی وایبر باز گردید.
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">